Brand-urile se confruntă deseori cu incidente pentru ca au plagiat alte brand-uri sau artiști și pentru ca au “împrumutat” elemente din culturile locale.
Anul trecut, când a apărut colecția de toamnă a brand-ului Dior, oamenii au început să observe că unele dintre hainele lor păreau ciudate. Proiectele au pus în centrul atenției micile regiuni din Romania, in special Bihor. După cum se poate observa, materialul si design-ul celor de la Dior are o asemănare prea “uimitoare” cu haina tradițională specifica judetului Bihor. Celebra casa de moda vinde acum haina pentru o sumă izbitoare de 30.000 de euro, cu toate acestea, niciun procent din încasări nu vor merge la comunitatile Bihor, din cauza ca Dior nu creditează sursa care le-au alimentat inspiratia
Această situație a dat startul la o nouă modalitate de a lupta împotriva copierii culturale. Revista romaneasca, Beau Monde, a lansat o campanie pentru a se face dreptate. Cu ajutorul meșterilor și designerilor nativi din Bihor, au creat o linie de modă nouă, care ajută la păstrarea tradițiilor lor. Așa sa născut Bihor Couture. Proiectul permite iubitorilor de moda sa cumpere imbracamintea autentica traditionala din Bihor la un pret mult mai ieftin, in timp ce platesc si le ofera credit mesterilor locali care au facut hainele.
Bihor, un judet din România plină de tradiții culturale unice și frumoase
Imagine: Bihor Couture
Oamenii de acolo sunt foarte mândri de creatiile lor traditionale
Imagine: mirceacantor
Asta le distinge de alte culturi
Imagine: Turismul din România
Cu toate acestea, anul trecut, când a apărut colecția celor de la Dior, oamenii au început să observe că unele dintre hainele lor păreau ciudate.
Imagine: Vogue
Si ca prezintă o asemănare “uimitoare” cu vesta tradițională din Bihor
Imagine: Ţara Binşului
Iată hainele alăturate
Imagine: Vogue La Blouse Romaine
Sunt cam prea izbitoare…
Imagine: Vogue Romania Tourism
Dior vinde hainele pentru 30.000 de euro
Imagine: Vogue lablouseroumaine
Cu toate acestea, niciun venit nu va merge în comunitatile din Bihor, deoarece Dior nu a precizat niciodată sursa de inspirație
Imagine: Vogue Romania Dacia
Pentru a lupta împotriva copierii culturale, revista românească, Beau Monde, a lansat o campanie minunată
Imagine: Bihor Couture
Cu ajutorul meșterilor și designerilor autohtoni din Bihor, au creat o linie de modă nouă “Bihor Couture”
Imagine: Bihor Couture