in

De ce logo-urile de la Google, Airbnb si Spotify au inceput sa semene asa de mult

De ce logo-urile de la Google, Airbnb si Spotify au inceput sa semene asa de mult
Recent, designerul James Edmondson, din San Francisco, a observat ceva nelinistitor. Companiile Google, Spotify, Airbnb și Pinterest, care au înflorit de la startup-uri tehnologice aglomerate în a deveni giganți în valoare de milioane de dolari, și-au abandonat treptat logo-urile distinctive pentru rebrand-uri atât de asemănătoare, încât ar fi putut ieși direct dintr-o linie de asamblare.
Se pare că noul aspect al tehnologiei de mari dimensiuni este plat, luminos ,sans serif și în mod esențial interschimbabil.
Edmondson, care își petrece zilele proiectand offbeat-uri pentru toamna lui OH No Type Co., a lovit, evident, o coardă. Tweet-ul lui care a comparat logo-urile de twinning a devenit viral. La randul său, Edmondson nu consideră această tendință drept una pozitivă.
Aceste tipografii sunt omniprezente și oferă un aer de legitimitate pentru ceea ce este prezentat, spune Edmondson. Problema este că nu vrem întotdeauna să percepem corporațiile ca fiind legitime dacă nu sunt legitime sau prietenoase dacă nu au în realitate interesele noastre cele mai bune.
Există o paralelă între actuala preluare geometrică a sans-serif și dominarea Helvetica a branding-ului corporativ în anii ’60. Cu vechiul, cu noul. Companiile de tehnologie care se opun tendinței pot face acest lucru cu riscul de a apărea în stil vechi. Edmondson citează sigla Pinterest, care și-a abandonat ligaturile jucăușă pentru un sans serif ingrozitor (“inrozitor” referindu-se la un logo simplu,de tip clasic, asemănător cu Helvetica). Înțelegeți de ce fac trecerea de la un aspect cald și capricios la o abordare mai directă, spune el. Încearcă să fie ca și ceilalți “băieți mari”.

Deci, când a început această tendință? Armin Vit, designerul grafic și autorul blogului popular Branding Brand New , atrage apariția tendinței de rebrand a lui Airbnb în 2014 – de către DesignStudio Londra – care a transformat logo-ul dintr-un script cu bule într-o sans serif restrâns.
Facelift-ul Google, realizat de o echipă internă, a urmat după puțin timp, pierzând stilul vechi al serif-ului în favoarea unei sans serif geometric personalizat, denumit Product Sans. Nu cred că Google a copiat Airbnb, dar tocmai au urmat un traseu similar, vărsând acele serife plictisitoare în schimbul simplității, spune Vit. După ce au văzut aceste logouri în acțiune, au urmat și alte mărci și s-a născut o tendință.
Oricât de plictisitoare, aceste simboluri simple au un avantaj față de scenariile complexe și serifele elegante: arată mai bine pe ecrane. Geometric sans serif se scaleaza binisor – acestea sunt la fel de clare la dimensiuni mici ca la cele mari. Pentru o companie de tehnologie, având logo-ul chiar și în miniatură este esențială, mai ales atunci când apare cel mai frecvent doar câțiva pixeli înălțime pe un ecran de telefon. Logo-ul original Airbnb nu a reușit acest test spectaculos. Dacă ați încercat să reduceți logo-ul scriptului vechi, acesta sa transformat în ciuperci. A fost greu de citit, notează Vit. Dacă o companie ar trebui să reprezinte cele mai bune tehnologii digitale, dar logo-ul lor pare rău pe ecran, este o problemă.
Utilizatorii s-au obișnuit cu rebranding-ul companiilor după numai un an sau doi și este rareori o surpriză când un nou logo apare pe telefonul nostru după ultima actualizare de software. Majoritatea oamenilor au ajuns să se aștepte ca logo-urile companiilor să se schimbe, în timp ce atunci când magazinul dvs. preferat de vânzare cu amănuntul sau gustări alimentare rebrands, aceasta poate fi un pic jarring, spune Vit.
Comparați lipsa fanfarelor care au urmat noua identitate a Airbnb-ului cu brouhaha când Gap a încercat să treacă la Helvetica în 2010. Critica a fost atât de acerbă încât compania sa reîntors la logo-ul său anterior, tip serif alb clasic pe un marinar.

De ce logo-urile de la Google, Airbnb si Spotify au inceput sa semene asa de mult

Vit este atent să sublinieze că, chiar dacă o siglă este plictisită – sau este disprețuită în exterior – acele reacții la proiectul în sine sunt mai puțin importante decât modul în care logo-ul funcționează în context.
Logo-ul este rar văzut singur. Acest lucru este valabil mai ales acum, deoarece creșterea simbolurilor logice simple s-a îmbinat cu un accent din ce în ce mai mare pe ilustrații, palete de culori și modele care reflectă spiritul unui brand.
Vit a criticat logo-uri timp de peste un deceniu, suficient de lung pentru a vedea nenumărate tendințe care vin și se duc. Cea mai mare lovitură de-a lungul multor ani de îngrijire și atenție este că este greu pentru noi să ne susținem indignarea de mult. Chiar dacă la început uram un nou logo, ne obișnuim foarte repede, notează el.
Oamenii spun lucruri de genul: “Oh, a trecut un an și acum nu mai pare atât de rău “. Ghici ce? Totuși, pare rău, dar acum sunteți obișnuit cu asta.

Ce crezi?

22 Points
Upvote Downvote

Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Se incarca…

0
Video: O furnica a incercat sa fure un diamant direct din magazin

Video: O furnica a incercat sa fure un diamant direct din magazin

5 lucruri pe care nu stiai ca le poti cere gratis in avion

5 lucruri pe care nu stiai ca le poti cere gratis in avion